Un produs Blogger.

Sănătate înainte de toate

joi, 1 august 2013

Cu toții știm cât de importantă este sănătatea. Teoretic, pentru că practic avem grijă de ea, după ce ne îmbolnăvim. Din lipsă de timp, ignoranță, alte griji zilnice, nu ne învățam mai degrabă să prevenim, decât să ne tratăm.


Deseori spunem că dacă avem sănătate le facem ușor pe toate. Și așa este. Doar că de cele mai multe ori uităm să apreciem când o avem. Știți cum e, apreciem după ce am pierdut.

Dincolo de durerile pe care le avem când ne îmbolnăvim, plătim și un preț foarte mare, la propriu, pe neglijența față de sănătate.

Nici eu nu sunt altfel. Nici eu când mă simt bine nu mă gândesc că poate într-o zi mă pot îmbolnăvi grav. Poate și vârsta mea e de vină. La cei 27 de ani nu mă gândesc că aș putea păți ceva. Mi se aprinde un beculeț când aud de alții, chiar mai tineri ca mine, care se îmbolnăvesc grav, când aud tot felul de știri și de statistici cutremurătoare. De exemplu bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de deces atât în România cât și în Europa. Anul trecut 60% dintre decesele din România au avut drept cauză o boală cardiovasculară.

Da, te cam pun pe gânduri astfel de vești. Și tatăl meu a avut probleme foarte grave cu inima. Poate faptul că și-a schimbat modul de viață brusc la scăpat de un infarct.

Ce înseamnă un alt mod de viață? E simplu, o alimentație sănătoasă, sport, un program echilibrat.

Decât să mâncăm pe fugă ce apucăm, mai bine mâncăm micul-dejun, ne luăm un fruct cu noi la serviciu, mâncăm acasă și nu la fast-food, bem apă și nu suc,  nu pierdem nopțile și măcar facem câte o plimbare. Poate te gândești cât te poate ajuta o plimbare. Ei bine, conform unui studiu cei care merg pe jos cel puțin 35 de minute pe zi au risc scăzut al atacului cerebral.

Pe chirurgie cardiovasculară este specializată o clinică din Brașov. Este vorba de  CLINICCO. Este cel mai bun spital de profil din România, singurul spital care rezolvă urgențele cardiovasculare gratuit din Brașov sau Covasna. Dacă veți avea vreodată probleme, e bine să știți de ea. 


Doar de noi depinde cum trăim. Înainte de orice aveți grijă de sănătate!

Niciun comentariu:

 

O Campanie Salvati Copiii

Campanie ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Cele mai citite