Un produs Blogger.

Repede sau pe îndelete?

miercuri, 24 iulie 2013

După o singură căutare pe google citirea rapidă a dat nenumărate rezultate. Cursuri, cărţi, sfaturi.
Am citit un singur articol despre povestea asta, plecând de la istoria cu Evelyn Wood şi metoda ei. Am şi încercat-o într-o după-amiză de sâmbătă pe Biblia generaţiei beat, „Pe drum” şi e drept, funcţionează un pic. Probabil cu exerciţiu ar funcţiona şi mai bine. Tot drept este că nu mai pătrunzi fiecare cuvânt şi nici nu mai ai timp să cazi pe gânduri când citeşti. Îţi scapă unele lucruri, rămâne cumva esenţialul.



Ideea era de a nu mai vocaliza în minte ceea ce citeşti . Treci peste cuvinte ca peste o fotografie şi te ajuţi de un pointer. În cazul meu de un deget care se plimba rapid peste rânduri. Te ajută să urmăreşti mai repede ceea ce citeşti şi să scapi şi de vocalizatul în minte.

Am văzut ca mai sunt multe sfaturi şi idei cum să citeşti cât mai repede. M-am oprit doar la astea. Cred că sunt bune când te grăbeşti, când trebuie să termini ceva de citit repede.


Pentru o după-amiază lenesă cu o carte dragă, cred că mai degrabă, e mai frumos să citeşti pe îndelete şi să te împrieteneşti cu fiecare personaj. 

2 comentarii:

Natural spunea...

Pai vad ca de cand citesti mai repede, ai si timp sa scrii mai mult pe blog :) Spor!

Otilia Pintilioaie spunea...

Da, da ... am zis sa imi fac timp ca inainte sa scriu des. Si vad ca ma tine. Mersi fumos, spor si tie!

 

O Campanie Salvati Copiii

Campanie ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Cele mai citite